Kako je nastao SKF brend i koliko je značajan?

21.01.2022.

Činjenica je da danas mnoge stvari uzimamo zdravo za gotovo. Računamo na tramvaje i autobuse, da će nas sigurno provozati ulicama; verujemo da će nas prehrambena industrija zaštititi od alergena i bakterija, a postrojenja za prečišćavanje vode snabdeti onom svežom. I ne samo to, već imamo milion drugih potreba svakog dana koje želimo zadovoljiti – dok istovremeno treba voditi računa i o planeti.

 

SKF ležajevi


U svetu gde vlada urbanizacija, digitalizacija i probuđena svest o životnoj sredini, razvitak industrije je pravi izazov, s kojim se suočio svetski brend SKF, i to na pravi način. Pored kvalitetne proizvodnje, kompanija raspolaže tehnologijom koja smanjuje štetni uticaj sredstava tokom njihovog radnog veka na životnu sredinu, što je značajna prednost za ceo svet.


Naime, ova kompanija je jedna od znamenitijih svetskih dobavljača proizvoda, rešenja i usluga, kada su u pitanju SKF lezajevi, zaptivke, sistemi za podmazivanje, proizvodi za održavanje/ prenos energije, mehatronski proizvodi i mnogi drugi, a takođe nudi i mogućnost procene funkcionalnosti mašina i brojne srodne usluge. Ali ono što ova kompanija zaista nudi jeste mogućnost inovacija – podsticanje ciljne publike da koristi alate, dodatno ih istraži i poboljša performanse svoje rotirajuće opreme, jer prilagođavanje čak i najmanjih mogućih mesta može napraviti značajnu razliku.


Istorija brenda SKF – proizvodi i poslovanje


U godini osnivanja tokom 1907., SKF kompanija je tek počela sa razvojem i tada je brojila par stotina radnika, a danas je ta cifra premašila nekoliko desetina hiljada. Naime, SKF je vremenom značajno razvila svoje poslovanje, tako da danas važi za jednu od najvećih svetskih kompanija ležajeva, koja zapošljava 44.000 ljudi u 108 proizvodnih jedinica, gde se stvaraju zaptivke, proizvodi za podmazivanje i održavanje, i mnogi drugi proizvodi, kao i oni po kojima je kompanija najpoznatija – skf ležajevi. Prodaja ovog brenda konstantno je u porastu, a što svedoči i saradnja sa preko 17.000 distributerskih lokacija u 130 zemalja.


Tokom 1920-ih, svoje poslovanje je uspela da proširi i na tržište Evrope, Severne i Južne Amerike, Afrike i Azije, a pored fizičkih prodavnica, danas svoju prodaju čini dostupnom i na internet tržištu.


Usluge pomenute kompanije uključuju tehničku podršku, održavanje, praćenje stanja i obuku. Da bismo vam njen rad znatno približili, evo primera kako je njeno poslovanje podeljeno – firma sadrži 3 poslovne oblasti: Industrijsko tržište i strateške industrije; regionalna prodaja i usluge; automobilska oblast.


Prve dve oblasti se fokusiraju na isporuku niz proizvoda, usluga i pružanja rešenja kako proizvođačima originalne opreme, tako i krajnjim korisnicima u okviru različitih industrija. A treća, automobilska oblast, opslužuje proizvođače kola, kamiona, prikolica, autobusa, dvotočkaša i predstavlja tržište servisa vozila sa proizvodima, kao što je SKF lezaj (konusni valjkasti ili mali kuglični), zaptivke, mehanički i električni proizvodi za pogon i upravljanje motorom.


Kako je nastao SKF lezaj i druge zanimljive činjenice


Pođimo od samog početka kada su u pitanju SKF ležajevi. Prodaja ove svetske kompanije, koja je opravdano zaslužila svoju visoku reputaciju, morala je u jednom trenutku biti na samom startu... Naime, u to vreme, tridesetogodišnji inženjer zadužen za popravke i održavanje u jednoj geteborškoj fabrici tekstila, Sven Vingkvist, bio je nezadovoljan performansama tadašnjih kugličnih ležajeva jer su bili skloni čestim kvarovima, te je u proleće 1907. predstavio svoj patent: dvoredni samopodesivi kuglični ležaj sa sferičnom stazom u spoljašnjem prstenu, koji dele oba reda kuglica. Novi ležaj je rešio problem vezan za neusklađenost vratila i na taj način uklonio česta zaustavljanja proizvodnje.


Iste godine, Vingkvist je prijavio švedski patent kao samopodesivi radijalni kuglični ležaj, koji je bio uspešan od samog početka. I tada je počela priča kada su u pitanju SKF ležajevi. Prodaja proizvoda i usluga ovog brenda, kojom danas raspolaže na svetskom nivou, nekada se činila tako dalekom. Naime, tri godine nakon osnivanja, kompanija je imala 325 zaposlenih i filijalu u Ujedinjenom Кraljevstvu, a proizvodne operacije su tek kasnije uspostavljene u više zemalja.


Do 1912. godine, SКF je bio zastupljen u 32 zemlje, a do 1930. osoblje od preko 21.000 radnika bilo je zaposleno u 12 proizvodnih pogona širom sveta, od kojih je najveći bio u Sjedinjenim Američkim Državama, tačnije u Filadelfiji. Da bi proširio svoje međunarodno poslovanje, SКF je 1966. odlučio da koristi engleski jezik. Svi visoki zvaničnici, iako uglavnom švedski državljani, naučili su engleski, a važniji interni dokumenti bili su napisani na ovom jeziku.


Tokom 1970-ih, SКF je započeo program masovne racionalizacije proizvodnje u Evropi. Pokrenut je vizionarski projekat „Кoncept proizvodnje 80-ih“ sa ciljem da se noćne smene odvijaju praktično bez radnika. Da bi se povećala produktivnost i zaštitio kvalitet proizvoda, bio je potreban kontinuirani, automatski protok prstenova ležaja, tako da je SКF stvorio brend FlekLink, koji je razvio plastični lančani transportni sistem kako bi rešio poslovne zahteve. A vremenom je SКF prodao ovaj brend kao zasebnu kompaniju 1997. godine.

 

Koliko je SKF značajan u svetu?


Danas su SKF proizvodi veoma traženi u svetu, te tako podstiču konstantno usavršanje brenda i kvaliteta, po pitanju celokupnog poslovanja. Od svog osnivanja, sedište kompanije SКF nalazi se u Geteborgu, a njeni klijenti su renomirani brendovi, poput General Electric, Rolls-Royce plc i Pratt & Whitney. A takođe isporučuje ležajeve za Ferari vozila, koja se koriste u trkama Formule 1, čiji je takođe sponzor.


Do 2013. godine, industrijsko tržište, regionalna prodaja i usluge kompanije, činile su oko 40% ukupne prodaje brenda SKF. Proizvodi i usluge firme su veoma zadovoljavajući, što je uticalo na to da postane sponzor i drugih renomiranih imena na polju automobilskih trka, kao što je slučaj sa Ducati-jem tokom 2015. na MotoGP-u.

 

Brand SKF


SКF trenutno zapošljava 3.000 ljudi u šest fabrika u Indiji i raspolaže sa 27% tržišnog udela na polju industrijskih i automobilskih ležajeva... Treba spomenuti da, pored automobilske industrije, posluje u oko 40 raznih kategorija, uključujući železnice, alatne mašine, medicinu, prehrambenu i industriju papira. Brojne su prednosti ove kompanije, o čijoj reputaciji i brendingu bismo mogli u nedogled pričati, ali sada ćemo se osvrnuti na jednu činjenicu koja se tiče ciljne publike.


Kad god su zainteresovani da nešto pazare, ljude uglavnom zanima koliko će ih to koštati, što je isti slučaj kad su u pitanju i SKF lezajevi. Cena je zapravo jedna od prvih stavki koja ih interesuje kada pretražuju ovaj brend na internetu. Ali konačan iznos je zanemarljiviji, kada uzmemo u obzir kvalitet i performanse ovih proizvoda, koji su zagarantovani.


Ponudu ovog brenda možete otkriti na našem sajtu. Raspolažemo asortimanom, koji obuhvata najveća imena iz domena kotrljajućih ležajeva na svetskom tržištu, a neki među njima su Timken, FAG i SKF lezajevi. Katalog vam pruža uvid u sve tipove i veličine proizvoda, što će vam znatno pomoći da se odlučite za onaj adekvatan.


SKF lezajevi – katalog proizvoda


Rekli smo nešto više o samom razvoju i istoriji ovog brenda, a sada je došao red na same proizvode. Kao što smo spomenuli, SKF je renomiran snabdevač proizvodima, uslugama i rešenjima koja se tiču kotrljajućih ležajeva i zaptivki u celom svetu.

 

Kao ovlašćeni trgovac brenda SKF (Srbija i Crna Gora su teritorije na kojima poslujemo) pored osnovnog programa (lezajevi SKF i druge ležajne jedinice), možemo vam obezbediti i druge proizvode iz njihovog programa kao što su: semerinzi, kaiševi, lanci, remenice, spojnice, masti, sistemi centralnog podmazivanja, linearni program (linearni ležajevi, šine, kolica i okrugle i profilne vođice).


A možda vam je nepoznata činjenica da brend zauzima jedno od vodećih mesta, kada je u pitanju tržište linearnih proizvoda, obradnih vretena, veoma preciznih ležaja, sistema podmazivanja, a dokazano je među najboljim proizvođačima čelika za ležaje.


SKF zaslužno zauzima visoku poziciju na listi proizvođača visoko-kvalitetnih ležajeva, a pored njih, raspolaže i drugim proizvodima za brojne industrijske primene, koji se mogu svrstati u sledeće kategorije:

  • Lezajevi SKF i lezajne jedinice
  • Zaptivke
  • Mehatronski proizvodi
  • Sistemi podmazivanja
  • Servis


SKF lezajevi – kuglični, cilindrično valjkasti, buričasti, klizni, igličasti, super precizni, konusno valjkasti, CARB, i linearni ležajevi.


SKF ležajne jedinice – predstavljaju sklop sa kućištem, ležajem i elementima zaptivanja. Kao takav, veoma lako se ugrađuje i održava, a inače postoje razne ležajne jedinice.


SKF lezajevi i kućišta – Funkcionišući zajedno sa SKF ležajevima, kućišta formiraju ekonomičnije i ležajne jedinice koje su zamenljive. Veoma jednostavno se ugrađuju i održavaju.


Da zaključimo…


Ukoliko se nalazite na teritoriji Evrope i zanima vas brend SKF, Srbija će vam ponuditi bogatu lepezu proizvoda ove kompanije, jer ih danas možete jednostavno naručiti kroz svega par klikova putem internet prodavnice.


U slučaju da niste sigurni koji su vam potrebni skf ležajevi, katalog proizvoda na našem sajtu će vam pomoći da se odlučite za one odgovarajuće. Pružamo ponudu po meri za svakog klijenta, težeći da vam pomognemo da postignete najbolje performanse, uz smanjenu količinu utrošene energije i niže troškove.


I za sam kraj, kad su u pitanju skf lezajevi, cena je više nego povoljna, u poređenju sa samim kvalitetom koji pružaju. Imajte u vidu da nudimo fleksibilne načine plaćanja, te se trudimo da izađemo u susret svojim kupcima u svakom smislu. Otkrijte naš asortiman i budite slobodni da nas kontaktirate na tel: +381 66 5744 628 ili mejl: office@e-lager.rs za više informacija o našim uslugama ili proizvodima.